In een week afvallen…door koolhydraatarm eten

In dit artikel vertel ik je hoe je in 1 week kunt afvallen. De kilo’s die je verlies zullen ook niet meer terugkomen, mits je de aanwijzingen die ik geef opvolgt.

Dit is erg interessant voor mensen die niet weken of zelf maanden lang op een streng dieet willen of veel in de sportschool willen hangen.

Door je dagelijkse leven iets aan te passen kun je in een week meerdere kilo’s afvallen, zonder daarvoor zware trainingen te doen of honger te hoeven lijden.

Iedereen in je omgeving zal zich afvragen hoe je zo snel hebt kunnen afvallen. Iedereen zal verbaasd zijn over je figuur en je extra zelfvertrouwen en jij zult je beter en fitter voelen dan ooit tevoren.

Ik zal je stap voor stap uitleggen hoe je in een week kilo’s kunt kwijtraken, maar eerst vertel ik je waar het probleem ligt dat je niet makkelijk afvalt.

Ook geef ik je een voorbeeldmenu van wat je kunt eten om in een week flink af te vallen.

Gezond en koolhydraatarm eten is belangrijk om snel af te vallen, mensen hebben geen overgewicht omdat ze teveel calorieën nuttigen, maar omdat ze vaak de verkeerde calorieën nuttigen

Het probleem

Het meest voorkomende probleem waardoor overgewicht ontstaat is een verkeerde eetgewoonte. Wat je in de week die ik hier beschrijf in deze verkeerde eetgewoonte omzetten in een goede eetgewoonte. Als je dit doet zul je dus gewicht gaan verliezen.

Mensen staan soms lang en vaak in de sportschool om calorieën te verbranden, maar zonder eerst de verkeerde eetgewoonte veranderen is dit zinloos.
Je kunt nooit al die verkeerde calorieën verbranden met een paar uur sport, daar kun je niet tegenop trainen.

 

De oplossing

Het grote probleem bij overgewicht is dus niet dat men teveel calorieën nuttigt, maar teveel van de verkeerde calorieën.

Veel mensen denken denken dat alle calorieën hetzelfde zijn, maar dat is dus niet waar. Niet alle calorieën tellen even hard mee.

Uit onderzoek is gebleken dat vooral de calorieën die uit koolhydraten komen zorgen voor overgewicht. Bij calorieën uit vetten en eiwitten is dit veel minder het geval.

Bij trainen in de sportschool belast je erg je gewrichten en spieren, wat resulteert in blessures. Ook krijg je er naderhand vaak een naar hongergevoel van.
hierdoor ga je na het trainen eten waardoor je alle net verbrandde calorieën weer aanvult. Je training is dus voor niks geweest.

Wie vind het trouwens leuk om regelmatig in een sportschool te moeten zwoegen? Ik ken niemand die dat leuk vind. er zijn ook veel leukere dingen om te doen in plaats van naar de sportschool gaan, vind je ook niet?

Een veel beter en leukere manier om calorieën te verbranden om een wat actievere levensstijl te creëren.
neem vaker de trap i.p.v. de lift. ga gezellig zwemmen met vrienden/familie, Ga een stukje wandelen i.p.v. voor de tv hangen, doe je dagelijkse dingen op de fiets i.p.v. met de auto, etc, etc. er zijn zoveel manieren te bedenken om dagelijks wat actiever te zijn.

Het lichaam hoort niet stil te zitten, maar het hoort te bewegen om gezond te blijven.

Door een actievere levensstijl zul je de vetverbranding stimuleren, wat weer resulteert in extra calorieverbranding. Wat je dus moet gaan doen is zorgen dat deze extra beweging een gewoonte word in je dagelijkst leven. Hierdoor kost het geen extra tijd en je zult je fitter gaan voelen zonder extra moeite.

 

Afvallen in een week – stappenplan

In de komende week gaan we zorgen voor de oplossing van je overgewicht. Het is zeker mogelijk om meerdere kilo’s kwijt te raken, zolang je de aanwijzingen volgt.
Meer dan 4 kilo kwijtraken in een week, op een gezonde manier, is bijna onmogelijk. Wel zul je als je alle aanwijzingen goed volgt en gezonde recepten eet, binnen de kortste keren je ideale gewicht bereiken.

Voordat je kunt begint aan de “afvalweek”, eerst nog een paar tips voor optimaal resultaat.

Tips voor optimaal gewichtsverlies door je voeding:

  • Gebruik ALLEEN kokosolie om in te bakken.
  • Stoom je groenten, dat is het beste, maar koken in weinig water kan ook.
  • Eet als je honger hebt. heb je pas om 10 uur s’ochtends trek, eet dan je ontbijt pas om 10 uur.
  • Als je honger hebt, eet gerust een beetje. Je kunt zoveel gezonde tussendoortjes nemen als je wilt.

Tips voor voldoende beweging:

  • Voor het ontbijt beweeg je 15 tot 30 minuten. Zorg ervoor dat je ademhaling versnelt.
  • Doe alles met de fiets of parkeer de auto op een flinke loopafstand van je huis of werk..
  • Neem altijd de trap en niet de lift..
  • Zorg ervoor dat je niet langer dan 30 minuten stilzit. Maak een rondje op je werk, loop een keer extra naar de wc. of doe wat rek en strk oefeningen.
  • Blijf ‘savonds niet voor de tv hangen, maar maak een wandeling van ong. 20 a 30 minuten. Loop dan flink door zodat je ademhaling versnelt. Fietsen of zwemmen is ook een goede activiteit.

Het eetschema met alleen gezonde koolhydraatarme producten.

Wat je gaat doen is een weekschema maken met gerechten die je lekker vind.
Zorg er wel voor dat je alleen gezonde producten gebruikt die staan op boodschappenlijst die je kunt aanvragen op deze website.

Ik geef hieronder een voorbeeld van een gezond dagmenu. Je kunt natuurlijk zelf zoveel variëren met ingredienten van de lijst zoals je zelf wilt, zodat je een menu samenstelt die jij het lekkers vind.

Voorbeeldmenu dag 1

Ontbijt:Ontbijt: Bak 2 scharreleieren, 1 ui en 1 teentje knoflook in heel veel kokosnootolie. Voeg 1 gesneden avocado en een scheut extra vergine olijfolie toe aan het gerecht voordat je het serveert.
Lunch: Rauwe peentjes (zo veel je wilt) en een gekookt eitje (of twee gekookte eitjes als je in de ochtend alleen een stuk fruit hebt gegeten).
Avondeten:Gestoomde broccoli met 150 gram gebakken wilde zalm (bakken in heel veel kokosnootolie). Voeg een scheut extra vergine olijfolie toe voordat je het gerecht serveert.
Tussendoortjes: Walnoten, amandelen en peentjes.
Benodigdheden: Bloemkool, spinazie, stukje vlees, gerookte zalm, 2 scharreleieren, een stukje fruit, komkommer, tomaten, citroen en 1 avocado

Gebruik dit voorbeeld om je eigen weekmenu samen te stellen. Gebruik alleen producten van de lijst en je zult i.c.m. met de extra beweging zoals hierboven beschreven enkele kilo’s kwijtraken.

 

Beperk fruit

Beperk de hoeveelheid fruit dat je eet tot max 1 stuk per dag. Afgezien van dat fruit gezond is , bevat het veel koolhydraten en dat zijn de nou net verkeerde calorieën waar ik het eerder over had.

 

Beginnen, doorzetten en over een week oordelen

Als je de komende week alle aanwijzingen uit dit artikel opvolgt zul je na een week enkele kilo’s zijn kwijtgeraakt en je veel energieker voelen.

Het is heel belangrijk dat je genoeg beweegt. Maak bijvoorbeeld dagelijks een wandeling en stap flink door.

Wil je na deze succesvolle week nogmeer afvallen? Dat is geen probleem. Maak voor elke week een nieuw weekmenu en begin weer bij dag 1.

Zorg ervoor dat je dat je geen koolhydraten uit granen, suikers en aardappelen toevoegt aan je weekmenu als je niet wil dat de vorloren kilo’s weer terug komen.

Het kan zijn dat je in het begin wat extra hongergevoel krijgt en zelf een beetje hoofdpijn, dat komt omdat je lichaam aan dit gezonde eetpatroon moet wennen, na enkele dagen is het gewend en dan zul je je fitter voelen dan ooit. Veel water (2 liter per dag) drinken kan hiertegen helpen.

 

NU beginnen met afvallen

Stap op de fiets en ga naar de supermarkt, kijk wat je allemaal nodig hebt voor dag 1 en je kunt morgen direct beginnen met afvallen.
Je kunt in een week enkele kilo’s afvallen, als je maar de juiste acties onderneemt.

Wil je weten met welke producten je allemaal gezonde weekmenu’s kunt maken? Dan heb ik een boodschappenlijst voor je waar alle gezonde producten op staan die je kunt eten om af te vallen.

Vul hieronder je naam en emailadres in je je word kosteloos lid.. Naast de wekelijkse nieuwsbrief vol met praktische afvaltips en lekkere recepten, ontvang je ook gratis de boodschappenlijst om zelf weekmenu’s te maken met ingredienten die jij lekker vind.

Ben je geen keukenprinces/prins of heb je geen inspiratie om de menu’s samen te stellen, dan is er het afslank receptenboek. Hierin vind je genoeg lekkere en gezonde koolhydraatarme recepten die je kunt gebruiken voor je weekmenu’s. Verwerk deze recepten in je weekmenu en je zult in een week afvallen.

in een week afvallen  

Voornaam:      

E-mail:         

 

Als u zich inschrijft voor de nieuwsbrief gaat u akkoord met met onze privacy policy

 

U kunt een reactie achterlaten |

Heeft u vragen of opmerkingen? Plaats ze hieronder.
Het antwoord zal z.s.m. hier onder uw reactie geplaatst worden.


negen − = vijf

8 reacties op “In een week afvallen…door koolhydraatarm eten”

  1. Danielle zegt:

    De link naar de boodschappenlijst werkt niet.

    • admin zegt:

      Beste Danielle

      De link in de mail werkt wel.
      Als je m niet kunt openen door erop te klikken dan kun je erop klikken met je rechtermuisknop, dan link kopieren en plakken in je browser

      Dan moet het lukken

      Groet

  2. Karin Mechant en Dagobert Caals zegt:

    Hoe zit het met dranken? welke dranken buiten water, mag er tijdens een koolhydraatdieet gedronken worden en welke moeten wij echt absoluut vermijden(indien wij toch eens iets anders willen vb tijdens een feestje iets met alcohol)?

    • admin zegt:

      Hallo Karin

      Koffie en thee kun je gerust drinken tijdens een koolhydraatarm dieet. Zolang het ongezoet is.

      Als je eens wat anders wil is water met een beetje citroensap of munt ook erg lekker

      Alcohol raad ik af tijdens het dieet. Alcohol word in het lichaam omgezet in suikers en suikers wil je juist vermijden.

      Succes

  3. bart zegt:

    Ik zie dat er veel producten zijn met veel eiwitten erin. zijn eiwitten nodig om af te vallen?

    • admin zegt:

      Beste Bart,

      Bij een koolhydraatarm dieet is het van belang dat je extra eiwitten en vetten nuttigt.

      Dit zijn belangrijke energiebronnen. Tevens zorgt eiwit ervoor dat je minder snel een hongergevoel krijgt.

      succes.

      • rita zegt:

        Gdmdg hoe kan k de boodschappenlyst
        Ontvangen. K probeer me email op te sturen maar
        T lukt niet.
        K heb een mobile vanwaar k t probeer
        Wat mut ik doen.

        Rita