Koolhydraatarm Dieet

Wilt u op een gezonde en snelle manier afslanken? Met een koolhydraatarm dieet kunt u gegarandeerd 1-2 kilo per week aan overtollig lichaamsvet verbranden, zonder veel moeite!

De laatste tijd is het koolhydraatarm dieet erg populair geworden, dat is niet zo gek, want het resultaat is namelijk snel zichtbaar en het dieet is voor iedereen goed en makkelijk vol te houden.

Dit koolhydraatarme dieet maakt duidelijk dat het helemaal niet lastig is om veel kilo’s kwijt te raken binnen een relatief korte tijd, het is alleen wel belangrijk dat u weet wat de goede manier is. U wilt natuurlijk op een gezonde en verantwoorde manier afslanken, het koolhydraatarm dieet is daarvoor de beste oplossing!

Er zijn heel veel diverse soorten diëten. Een heel bekend dieet is het dieet van Sonja Bakker. Wat veel mensen niet weten is dat dit soort diëten niet goed voor je zijn. Het is niet de bedoeling om je lichaam te forceren bij het afvaltraject.

Het is belangrijk om zelf te kijken waarop je kunt afvallen en jezelf niet geheel laten leiden door een dieet. Wat wel een goede keus voor een dieet is, is een koolhydraatarm dieet. Voor bijna iedereen is het koolhydraatarm dieet een perfect dieet met gegarandeerd resultaat.

 

Voordelen Koolhydraatarm dieet

koolhydraatarm dieet   Gegarandeerd 1-2 kilo per week afvallen.
snel afvallen  Snel en blijvend resultaat.
gezond afvallen met een koolhydraatarm dieet  Simpel om vol te houden.
voordelen van een koolhydraatarm dieet  Geen dieetproducten nodig.
koolhydraatarm dieet  U veranderd blijvend uw eetpatroon.
afvallen met weinig koolhydraten  Gezond en verantwoord diëten.
gezond en snel afvallen

 

 

 

Koolhydraten dieet

Zoals u waarschijnlijk al wel weet, is het niet verstandig om veel producten met een grote hoeveelheid koolhydraten te eten/drinken als u bent plan bent om af te vallen. Helaas zitten koolhydraten in het merendeel van ons dagelijkse voedsel. Wist u dit nog niet dan kunt u hier lezen wat koolhydraten zijn en waarom te veel ervan niet goed voor je is.

U heeft lang niet alle koolhydraten nodig uit de producten die u nuttigt. Een deel van de koolhydraten zullen door uw lichaam worden gebruikt om goed te kunnen functioneren, de rest zal worden opgeslagen en dit heeft de vorming van (buik)vet als resultaat. Het is zeker niet goed om helemaal geen koolhydraten meer te nuttigen.

Als u een koolhydraatarm dieet volgt, moet u er dus op letten dat u niet teveel, maar ook niet te weinig koolhydraten binnenkrijgt. (Slechte)koolhydraten vind u voornamelijk in de volgende voedingsstoffen: suikers, zetmeel, granen, alcohol, lactose, vezels, pasta, rijst, brood, noedels, soep, koek en sauzen.

Het idee achter het koolhydraatarm dieet is vrij simpel, het doel is om de koolhydraatrijke producten uit uw eetpatroon weg te laten. Veel mensen vinden het lastig is om alleen producten te eten en te drinken die weinig koolhydraten bevatten, in de praktijk blijkt dit echter enorm mee te vallen. Koolhydraten zitten over het algemeen in producten die voor een ieder optioneel zijn, zo is het helemaal niet moeilijk om een tijdje geen pasta, rijst of brood te eten.

Het koolhydraatarm dieet bestaat vooral uit het aanpassen van uw eetpatroon, het uiteindelijke doel is om een gezond eetpatroon te ontwikkelen waarvan u niet niet aankomt, maar waarvan u juist kilo’s kwijtraakt en daarna op gewicht blijft.

Omdat het verstandig is een aantal voedingsmiddelen, waarvan je gewend bent die te eten, niet meer kunt eten, vinden veel mensen het lastig om lekkere koolhydraatarme recepten klaar te maken. Met dit boek heeft u een goed steuntje in de rug. Het staat vol met tips en koolhydraatarme recepten waarmee u zeker 1-2 kilo per week kwijt zult raken.

Er zijn veel mensen die denken dat het koolhydraatarm dieet alleen draait om het eten van zo min mogelijk koolhydraten, deze mensen denken verkeerd. Koolhydraten zijn een belangrijke energiebronnen voor het menselijk lichaam, daarom is het ook zeker wel belangrijk dat u voldoende koolhydraten binnen krijgt.

Het doel van het koolhydraatarm dieet is om ervoor te zorgen dat u alleen de goede koolhydraten binnenkrijgt. Daarnaast leert u door het volgen van dit dieet ook hoe u in het vervolg kunt voorkomen dat u teveel slechte koolhydraten binnen krijgt.

Nu zult u zich wel afvragen hoe het koolhydraatarm dieet ervoor zorgt dat u kilo’s kwijtraakt, op deze pagina kunt u lezen wat koolhydraten precies zijn, hoe het komt dat u erdoor aankomt en hoe het beperken van koolhydraten ervoor zorgt dat u gegarandeerd binnen enkele dagen al gewicht zult verliezen.

 

De toekomst

Het koolhydraatarm dieet richt zich niet alleen op het heden, maar ook op de toekomst. Het zorgt ervoor dat u NU gewicht zult verliezen, maar het zal er ook voor zorgen dat u in de toekomst op gewicht blijft en niet weer te maken krijgt met overgewicht.

Het koolhydraatarm dieet voert blijvende veranderingen door aan uw eetpatroon, waardoor de resultaten die u boekt gegarandeerd blijvend zullen zijn!

Nog een groot voordeel van het koolhydraatarme dieet is dat u er niet allerlei dure dieet producten voor hoeft aan te schaffen. Voor veel diëten, zoals het Dukan dieet en het Cambridge dieet, maar ook bij veel andere diëten, moet u allerlei (dure) shakes en repen aanschaffen om het dieet goed te kunnen volgen, bij het koolhydraatarme dieet is dit absoluut niet nodig.

U kunt het dieet volledig volgen met dagelijkse voeding die u gewoon in de supermarkt kunt kopen, u hoeft hier dus geen speciale producten voor aan te schaffen. Het volgen van dit dieet zal u dus absoluut geen extra geld kosten. Zeg nu zelf, een makkelijkere en snellere manier van afvallen kunt u toch niet bedenken?

 

Wat is een koolhydraatarm dieet?

Een koolhydraatarm dieet is het beperken van het nuttigen van veel koolhydraatrijke voeding. Uit veel onderzoeken in naar gebleken dat bijna al het overgewicht bij de mensen te maken heeft met koolhydraten. Natuurlijk zijn koolhydraten niet slecht voor de mens, we hebben ze zelfs nodig. Maar het is heel gemakkelijk te veel koolhydraten te nuttigen.

Als je te veel koolhydraten binnen krijgt is dit slecht voor je lichaam. Het lichaam kan daardoor niet alle koolhydraten verwerken en daardoor ontstaat overgewicht. Door middel van een koolhydraatarm dieet kun je voorkomen dat je teveel koolhydraten binnen krijgt. Met een koolhydraatarm dieet kun je zelf in de gaten houden hoeveel koolhydraten je daadwerkelijk eet.

Wanneer je tijdens een koolhydraatarm dieet succesvol ervoor zorgt dat je de hoeveelheid koolhydraten die je nuttigt beperkt, zul je merken dat je ook afvalt. Het koolhydraatarm dieet is de meest effectieve manier van afvallen.

Met het koolhydraatarm dieet forceer je het lichaam niet, het gaat helemaal vanzelf. Je leert precies wat je wel en wat je niet kunt eten en ben je verantwoordelijk aan het afvallen met het koolhydraatarm dieet.

 

Voornaam:      

E-mail:         

 

Als u zich inschrijft voor de nieuwsbrief gaat u akkoord met met onze privacy policy

Heeft u vragen of opmerkingen? Plaats ze hieronder.
Het antwoord zal z.s.m. hier onder uw reactie geplaatst worden.


+ een = twee

34 reacties op “Koolhydraatarm Dieet”

  1. lilian bronsaer zegt:

    hallo,
    ik heb een vraagje…ik zou het recepte boek wel willen bestellen,maar.
    ik ben reumapatiënt,kan dus moeilijk calorieën verbranden,omdat ik mij niet zo kan bewegen als iemand anders…en dan ik heb familieaire cholosterol….kan ik dan al die eieren en vette vis eten ?

    vriendelijke groet.

    lilian

    • admin zegt:

      Beste,

      Dit dieet zal ook voor jou werken. Omdat je i.p.v de koolhydraten, de vetten en eiwitten gaat verbranden en niet opslaan, zal dit geen effect hebben op je cholesterol.

      Omdat je last hebt van je xholesterol, raad ik wel aan om een arts te raadplegen voordat je je eetpatroon drastisch gaat veranderen.

      Succes

  2. zelda zegt:

    Hallo,
    Ik was 4 weken bezig met het koolhydraat arm dieet. Ik had me ideale gewicht bereikt en daarna begon ik weer normaal te eten. En nu ben ik binnen 3 weken weer 5 kilo aamgekomen?

    Ik dacht dat het resultaat blijvend was.

    • admin zegt:

      Beste,

      Wat goed dat je je streefgewicht hebt bereikt met het koolhydraatarme dieet!

      Als je weer normaal gaat eten kom je inderdaad weer aan. Met dit eetpatroon ben je in de eerste instantie ook aangekomen.

      Wat je moet doen bij een koolhydraatarm dieet is, als je je streefgewicht hebt bereikt, langzaam om de 2 weken een beetje koolhydraten toevoegen.
      Bijvoorbeeld ‘savonds een schepje aardappelen of rijst aan je maaltijden toevoegen.

      Je blijft je gewicht in de gaten houden. Als je na 2 weken blijft afvallen kun je het nog iets opbouwen.
      Kom je weer aan, dan eet je teveel koolhydraten en bouw je het af.

      Net zolang tot je niet meer afvalt en ook niet aankomt. Zo zoek je de juiste balans en zal het resultaat blijvend zijn.

      Je zult dus altijd op de koolhydraten moeten blijven letten.

      succes

  3. Hille zegt:

    Hallo, Ik heb al eerder vragen gesteld maar geen antwoord ontvangen. Op een van de vragen heb ik wel een antwoord naar aanleiding van wat anderen vroegen in verband met het eten van kaas. Ik vroeg of het receptenboek niet te koopis in Suriname.

  4. maaike ligtvoet zegt:

    ook nog steeds geen lijst….

    • admin zegt:

      Beste maaike.

      Als je de lijst niet ontvangt, kijk dan bij ongewenste mail of in de spamfolder. Daar kan de bevestigingsmail en ook de lijst terecht komen.

      Heb je niks ontvangen, probeer het dan op een pc of laptop opnieuw

      succes

  5. nancy zegt:

    Goedemiddag,

    Heeft meergranen brood koolhydraten? Wat zou je kunnen nuttigen in plaats van brood? Kunt u me meer informatie geven?

    Hoeveel kost het boek?

    Alvast bedankt.

    groeten,
    Nancy

    • admin zegt:

      Beste Nancy

      Meergranenbrood bevat weldegelijk koolhydraten.
      Alle granen worden afgeraden tijdens dit koolhydraatarme dieet. Dus brood is geen optie.

      Voor brood zul je dus iets vervangends moeten vinden.
      Bijvoorbeeld gebakken ei als ontbijt.

      Succes

  6. H Brand zegt:

    Goedendag,

    Ik heb 2 vragen nav van de boodschappenlijst. Er staan aangegeven dat je cashewnoten vrij mag consumeren, maar ik heb ook gelezen dat er veel koolhydraten inzitten.

    Kunt u me er wat meer over vertellen?

    En hoe zit het met kaas? Is er een soort die misschien is toegestaan?

    Alvast bedankt,

    H. Brand

    • admin zegt:

      Beste Henriette

      Wat betreft cashewnoten en noten in het algemeen.
      Er zitten inderdaad relatief veel koolhydraten in noten, maar de zijn koolhydratebn in de vorm van vezels.
      vezels worden langzaam opgenomen door het lichaam waardoor het niet zorgt voor een piek in je bloedsuiker. Daarom kun je ze rustig eten.
      Maar zoals voor alles geldt, teveel is nooit goed.

      Wat betreft kaas, in kaas zit vaak lactose(melksuiker), dit zijn ook koolhydraten. Dit is de reden dat kaas niet op de lijst staat.
      Wil je toch kaas eten, beperkt het dat tot max 100g per dag.

      succes

  7. daisy van merwijk zegt:

    Hallo

    ik eet twee keer in de week ergens anders. is het dan nog wel de moeite om deze boek aan te schaffen, omdat ik niet helemaal aan deze levenswijze kan houden

    gr daisy

    • admin zegt:

      Beste Daisy,

      Zolang je, als je ergens anders eet, ook de richtlijnen van dit koolhydraatarm dieet volgt is het zeker de moeite waard.
      Thuis kun je de recepten uit het boek eten en ergens anders eet je andere koolhydraatarme maaltijden die daar te verkrijgen zijn.

      Het boek kan dus zeker geen kwaad voor de momenten dat je wel zelf eten klaarmaakt

      Succes

  8. Tonnie zegt:

    Heeft u een overzicht van een week menu dan kan ik daar me varieren mvg

    • admin zegt:

      Beste Demi

      Op de website is een dagmenu te vinden, met de ingredienten van de boodschappenlijst kun je dan zoveel varieren als je wil.

      In het afslank receptenboek vind je een compleet weekmenu met recepten. Als je deze eet zul je tot 2 kilo per week afvallen.

      succes

  9. nelleke zegt:

    Hallo,
    Ben een week of twee bezig met kda dieet.
    Nu heb ik de laatste tijd veel last van hoofdpijn.
    kan dat daarvan komen en zo, wat moet ik eten om die hoofdpijn weg te Nemen?

    GR. Nelleke

    • admin zegt:

      Hallo Nelleke

      Het kan inderdaad voorkomen dat je bij een koolhydraatarm dieet vaker hoofdpijn krijgt.

      Omdat je lichaam gewend is aan koolhydraten, zoals suikers krijg je de eerste tijd een soort van ontwenningsverschijnselen.

      Je lichaam moet omschakelen van koolhydraatrijk voedsel, naar koolhydraatarm voedsel.

      Deze verschijnselen gaan vanzelf over. De een heeft er een paar dagen last van, de ander wat langer

      Drink veel water en als het te erg word kun je altijd een pijnstiller nemen.

      Succes.

  10. Kavita zegt:

    Ik heb mij ook opgegeven en ontvang ookniets….

    • admin zegt:

      Hoi Kavita

      Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen kan het heel goed zijn dat die bij ongewenste mail of in de spamfolder is terecht gekomen.

      Dat kan komen door de instellingen van je mailbox.

      Groet

  11. yvonne zegt:

    Goedendag.

    Ik heb nou al vier keer mee opgegeven voor de nieuwsbrief en de lijst met koolhydraat arme producten maar nog niks ontvangen.

    Groeten yvonne.

  12. marjo riemersma zegt:

    graag vraag ik bij deze de lijst van KHarme voedingsmiddelen aan.
    alvast vriendelijk bedankt .

    groetjes marjo riemersma

    • admin zegt:

      Hallo,

      De lijst met producten voor een koolhydraatarm dieet ontvang je nadat je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief

      Succes met afvallen

  13. Marjolijn zegt:

    Ik wil graag afvallen. Probleem is denk ik dat ik juist vezelrijk moet eten, dat kan ik niet alleen uit groenten halen. Hoe kan ik toch koolhydraatarm dieeten?

    • admin zegt:

      Voor succesvol afvallen is een koolhydraatarm dieet de oplossing. Vezels zijn ook een soort koolhydraten. Vezelrijk eten zou ik dus niet aanraden.

      Als je de boodschappenlijst aanvraagt en alleen daarvan eet zul je gegarandeerd afvallen.

      Voor veel lekkere recepten waarmee je 1-2 kilo per week afvalt raad ik je het koolhydraatarme receptenboek aan

  14. Mirjam Boxem zegt:

    Ik wil graag gezond leven en afvalleen ivm diabetes 2 en crohn. Graag ontvang ik een boodschappenlijstje om hiermee aan de gang te kunnen.

  15. M. zegt:

    Het is totale onzin dat er in zoete aardappel minder koolhydraten in zitten, juist meer.. 21 per 100 gram en gewone aardappel 17 per 100 gram, het is wel zo dat zoete aardappel een lagere glycemische index heeft ivm gewone aardappel!

    • admin zegt:

      Het klopt deels wat je zegt.
      De koolhydraten in zoete aardappel zitten “verpakt” in vezels, waardoor het lichaam ze langzamer opneemt dan koolhydraten uit zetmeel.
      Doordoor zijn de deze koolhydraten beter voor het lichaam. Ze worden langzaam opgenomen waardoor je een insulinepiek krijgt en minder snel wee hongergevoel krijgt.

      De koolhydraten uit zoete aardappel zijn dus beter dan die uit aardappel(zetmeel). Aardappelen hebben dus meer “slechte” koolhydraten.

  16. Suze zegt:

    En wat als je veel sport/hardloopt? Wat wordt dan aangeraden, voor, tijdens en na het sporten?

    • admin zegt:

      Als je veel en intensief hardloopt en je wil ook afvallen raad ik aan om je gewoon aan het koolhydraatarme dieet te houden.

      Om je lichaam te helpen herstellen na het intensief sporten kun je tijdens of vlak na het sporten extra eiwitten nemen, bijvoorbeeld in de vorm van een eiwitshake.

      Ook koolhydraten helpen bij het herstel van je lichaam. Je kunt dan bijvoorbeeld een beetje brinta bij je shake in doen.

      Dit beetje extra koolhydraten worden allemaal gebruikt voor het herstel en kunnen dus geen kwaad, zolang je je verder aan het dieet houd.

      Succes

  17. Karin zegt:

    Bedankt voor al deze info, hier ga ik zeker mee aan de slag. Ik heb het koolhydraatarme receptenboek aangeschaft.

    ik heb 1 vraagje.

    ik eet best vaak aardappelen, wat kan ik daarvoor in de plaats eten?

    Bedankt.

    • admin zegt:

      Hoi Karin

      In plaats van aardappelen kun je af en toe eens zoete aardappelen proberen. Hier zitten veel minder koolhydraten in en passen dus goed in een koolhydraatarm dieet.

      ik wens je succes met afvallen, het koolhydraatarme receptenboek zal je daarbij zeker helpen